جديد

31‏/05‏/2020

لما شوفتك في المنام



مدير الحرمين الشريفين يكشف سر تغطية قبر الرسول بستائر وجداري | مصراوى



انا لما شوفتك في المنام
بعد اما صليت العِشا
مدِّيت إيديا للسلام
والقلب رفرف م الفرح
وف لحظة م النور انتشى
والصدر م البهجة انشرح
انا شوفت نور
وجريت عليه
حققت فيه
الوشّ نور
والبسمه فوق الشفتين
بتشعّ نور
والكفّ نور
ماقدرت افتَّح بالعينين
من طلِّتك
...
كل الحروف اتخشِّبت
تاه م اللسان كل الكلام
وقوام ..قوام
شاورت إيديا ليك عشان
تشفع لنا يوم الزحام
كان جوه منِّي كلام كتير
وسنين ذنوب
الضهر من شيلها انحنى
أنا  الفقير
والـــ مستجير
طمعان في رحمة ربنا
نزلت دموعي وعبَّرت
ع اللي قاسيته ف دنيتي
مع اني زورتك في المقام
وهناك صارحت بشكوتي
حسيت صحيح إن بإيديك
الطاهرة مسحت دمعتي
....
أنا لما شوفتك في المنام
كل الخلايا نوَّرت
صليت عليك وبالسلام
أحزان ضلوعي اتبخرت
وصلاتي صارت ع الدوام
في القلب نغمة اتكررت
وكأني إنسان من جديد
نظرة حياتي اتغيرت
وهااعيش في دنياتي سعيد
كل الهموم اتيسرت
مابقيتش انا في الكون وحيد
بذكري ليك نولت المنى
وف صلاتي باستزيد
صلى عليك رب البشر
كل الملايكة والعبيد
.....
منى الغريب









ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق